,

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Κανόνες συμπεριφοράς εφήβων και παιδιών στο Internet


Κανόνες συμπεριφοράς ενός καλού χρήστη του Διαδικτύου
Ακολουθώντας τους παρακάτω κανόνες συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο έχω μια καλή παρουσία στον κυβερνοχώρο και δεν σπαταλάω ούτε τον χρόνο ούτε την ταχύτητα σύνδεσης των διαδικτυακών φίλων μου.

  • Δεν δίνω ποτέ προσωπικά στοιχεία μου στις διαδικτυακές συνομιλίες μου (Δ/νση, όνομα σχολείου, τηλέφωνο)
  • Εκτός από τα δικά μου στοιχεία δε δίνω ούτε των υπόλοιπων φίλων μου.
  • Δεν ανεβάζω video ή φωτογραφίες που προσβάλουν τους φίλους μου. Ανεβάζω κάποιες εφ’ όσον έχω πάρει την άδεια αυτών που συμμετέχουν σε αυτές (φωτογραφίες ή video)
  • Δεν απαντάω σε μηνύματα που δεν ξέρω αυτόν που τα στέλνει.
  • Δεν στέλνω e-mail με μεγάλα αρχεία. Τα μεγάλα αρχεία μπορούν να επιβραδύνουν την παραλαβή των μηνυμάτων του παραλήπτη. Τα στέλνω μόνο αφού τον έχω ενημερώσει.
  • Όταν στέλνω το ίδιο μήνυμα σε όλους τους φίλους μου που δεν ξέρουν όμως ο ένας τον άλλο βάζω όλες τις διευθύνσεις στο πεδίο «BCC» ώστε να μην είναι ορατές οι διευθύνσεις των φίλων μου σε όλους.
  • Δεν γράφω με κεφαλαία γράμματα στην ηλεκτρονική επικοινωνία. Στη γλώσσα του διαδικτύου είναι σαν να φωνάζω.
  • Προωθώ ένα μήνυμα που μου έχει σταλεί μόνο εφ’ όσον έχω πάρει την άδεια του φίλου που μου το έχει στείλει.
  • Δεν κάνω ποτέ ανακύλιση της οθόνης. Η ανακύλιση της οθόνης γίνεται όταν γράφω μόνο ένα γράμμα ή ένα σύμβολο και πατάω το πλήκτρο αποστολής. Αυτό δημιουργεί μια γρήγορη ανακύλιση της οθόνης και διασπά τη συνομιλία. Αυτό δείχνει πολύ κακή συμπεριφορά στο Διαδίκτυο και είναι ενάντια στους κανόνες που διέπουν τους περισσότερους χώρους συνομιλίας.
  • Πριν στείλω ένα μήνυμα σε μια ομάδα ανθρώπων θα πρέπει πρώτα να διαβάσω τις συχνές ερωτήσεις για να καταλάβω το πνεύμα που μιλάει η ομάδα. Αυτό με προφυλάσσει από αμηχανία που μπορεί να νοιώσω αν στείλω ένα μήνυμα εκτός θέματος, μια χαζή ερώτηση ή μια ερώτηση που έχει ήδη απαντηθεί.
  • Η συντομογραφία brb στους χώρους συζητήσεων σημαίνει επιστρέφω αμέσως. Δείχνει ότι κάτι άλλο με απασχολεί αυτή τη στιγμή( π.χ. το τηλέφωνο κτυπάει, κάποιος σου μιλάει "στον πραγματικό κόσμο").
  • Η "φλόγα" είναι ένα μήνυμα που εκφέρει μια άποψη ή κριτική. Αυτά τα μηνύματα είναι αποδεκτά όταν σκοπός τους είναι να διορθώσουν λάθος πληροφορίες, κακή συμπεριφορά ή να προσθέσουν κάτι σημαντικό. Μηνύματα που προσβάλλουν κάποιο άτομο δημόσια, είναι δείγμα κακής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο.
  • Ο χρυσός κανόνας είναι: να θυμάμαι τον άνθρωπο. Όταν επικοινωνώ μέσω υπολογιστή, είναι πολύ εύκολο να ξεχάσω ότι οι άλλοι είναι πραγματικοί άνθρωποι με συναισθήματα. Είναι αποδεκτό να εκφέρω τη γνώμη μου, αλλά να είμαι ευαίσθητος με τα συναισθήματα των άλλων.
  • Η φράση «lurk before you leap» σημαίνει «εξοικειώσου πριν μπεις σε μια ομάδα συζήτησης και λάβεις ενεργό μέρος».
  • Δεν στέλνω μηνύματα «spamming». Τα μηνύματα αυτά είναι μηνύματα διαφημιστικά προς πολλούς αποδέκτες.


ΠΡΟΣΟΧΗ!!
  • Δεν εμπιστεύομαι τους ηλεκτρονικούς μου φίλους όπως τους πραγματικούς μου φίλους γι’ αυτό και δεν κανονίζω συναντήσεις με εικονικούς φίλους.
  • Ότι βλέπω στο Διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι είναι και έγκυρο.
  • Αν δω κάτι που με σοκάρει ή με προσβάλει ενημερώνω κάποιον ενήλικα που εμπιστεύομαι και με τη βοήθεια του κάνω καταγγελία στη Safeline με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
·          Ηλεκτρονική κατάθεση: φόρμα ηλεκτρονικής κατάθεσης καταγγελίας.
·          Ταχυδρομείο: Στέλνω γράμμα με την καταγγελία στην παρακάτω διεύθυνση: SafeNet, Στουρνάρη 63, 10432 Αθήνα.
·          Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:report@safeline.gr 
·          Τηλεφωνικά: 2811 391615 (τις εργάσιμες ημέρες 9:00 -6:00)


Δείτε ακόμα:
Πως να κατεβάζετε πληροφορίες
Κοινωνικό δίκτυο (Facebook, twitter, blog)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου