,

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Τι προσέχουμε στις αγορές μας στο Διαδίκτυο


Κάνοντας αγορές μέσω Διαδικτύου
Οι αγορές μέσω διαδικτύου είναι πιο δημοφιλή από ποτέ. Πριν ξεκινήσουμε όμως την περιήγηση στα εικονικά εμπορικά κέντρα πρέπει να μάθουμε πώς να κερδίζουμε χρόνο, χρήμα με ασφάλεια.
1. Κάνουμε μία μικρή έρευνα αγοράς πριν πάρουμε την τελική απόφαση.
Οι ιστοσελίδες των εταιρειών παρέχουν πλούσιες πληροφορίες για τα προϊόντα τους που μπορούμε και να τα τυπώσουμε για να ξέρουμε που αναφερόμαστε.
Χρησιμοποιούμε μηχανές πλοήγησης όπως το Google, yahoo και άλλες για να βρούμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν.
Διαβάζουμε σχόλια και κριτικές άλλων καταναλωτών σχετικά με το προϊόν που μας ενδιαφέρει. Πολλά sites περιλαμβάνουν σχόλια πελατών τους για το αν είναι ευχαριστημένοι με την αγορά τους.
2. Σύγκριση ψηφιακών καταστημάτων
3. Υποστηρίζουμε αγαθά που εμπιστευόμαστε.
Οι περισσότεροι γνωστοί καταστηματάρχες δίνουν την δυνατότητα πώλησης των προϊόντων τους μέσω διαδικτύου Το θετικό είναι ότι κάποιοι μας επιτρέπουν να επιστρέψουμε το εμπόρευμα στο κατάστημα.
Αν θέλουμε να κάνουμε μια αγορά από κάποιο κατάστημα που δεν ξέρουμε θα πρέπει να κάνουμε τουλάχιστον μία μικρή έρευνα.
Προσέχουμε να δούμε ότι το site έχει αναρτήσει μία φυσική διεύθυνση και όχι μία ταχυδρομική θυρίδα.
Ελέγχουμε για ασπίδες ασφαλείας από οργανισμούς καταναλωτών.
4. Κοιτάζουμε για εκπτώσεις
5. Είμαστε επιφυλακτικοί σε ότι φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό. Αν έχουμε κάποιες αμφιβολίες παίρνουμε τηλέφωνο για να μας λύσουν οποιαδήποτε απορία. Αν δεν υπάρχει κανένα τηλέφωνο στο site πηγαίνουμε αλλού.
6. Χρησιμοποιούμε μια σύνδεση ασφαλείας. Δημοφιλή sites χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως SSL (Secure Socket Layer) ή SET (Secure Electronic Transmission) για να κρυπτογραφεί την πιστωτική σας κάρτα κατά τη μεταφορά. Αυτό γίνεται όταν βλέπουμε ένα εικονίδιο λουκέτο στην οθόνη μας.
Ένας άλλος τρόπος είναι να δούμε αν η διεύθυνση της ιστοσελίδας ξεκινάει με  https. Το "s" δείχνει ότι είναι ασφαλές.

ΠΟΤΕ δεν στέλνουμε το νούμερο της πιστωτικής μας κάρτα με e-mail.

 7. Ελέγχουμε το κόστος μεταφορικών.
Τα μεταφορικά, ειδικά για την παράδοση επόμενης ημέρας, μπορεί να κάνει τη συνολική τιμή αγοράς περισσότερο από τι θα πληρώνατε σε ένα λιανικό κατάστημα. Μερικά sites προσφέρουν την δωρεάν μεταφορικά, ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου διακοπών, ως τρόπο να προσελκυστούν οι πελάτες. Άλλοι κάνουν έκπτωση στα μεταφορικά για αγορές πέρα από ένα ορισμένο ποσό.
8. Ελέγχουμε την πολιτική επιστροφών
Πώς επιστρέφουμε τα ανεπιθύμητα εμπορεύματα; Σε τι διάστημα μπορούμε να τα επιστρέψουμε; Θα μας επιστραφεί όλο το ποσό; Ποιος πληρώνει τα μεταφορικά; Ένας έμπορος πρέπει να έχει δώσει τις απαντήσεις αυτές στο site του. Αν όχι, καλούμε τον έμπορο για τη πολιτική επιστροφών προτού αγοράσουμε οτιδήποτε.
9. Προστασία προσωπικών δεδομένων. Όλα τα αξιόπιστα sites πρέπει να αναρτήσουν μια πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων που εξηγεί τι κάνουν με τις πληροφορίες πελατών. Εάν δεν συμφωνούμε με την πολιτική – μερικά sites πωλούν τα στοιχεία στους τρίτους - δεν ψωνίζουμε. Ακόμα κι αν δεν έχουμε καμία αντίρρηση, δεν παρέχουμε περιττές πληροφορίες.
10. Πληρώνουμε με πιστωτική κάρτα. Οι πιστωτικές κάρτες προσφέρουν την ίδια προστασία καταναλωτών είτε αν ψωνίζουμε online είτε offline.  Μια εναλλακτική προαιρετική δυνατότητα πληρωμής είναι οι προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
11. Tυπώνουμε την παραγγελία μας. Αφότου υποβάλλουμε μια παραγγελία, θα πάρουμε μια επιβεβαίωση της συναλλαγής. Την τυπώνουμε. Πιθανότατα να πάρουμε και ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που επιβεβαιώνει την παραγγελία μας. Εάν υπάρξει πρόβλημα με την αγορά,  θα χρειαστεί ο αριθμός της παραγγελίας μας για να επικοινωνήσουμε με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.
12. Αν η παραγγελία μας δεν φτάσει στα χέρια μας μπορούμε να απευθυνθούμε στις αρχές για να διερευνηθεί η υπόθεσή μας.

Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Αττικής
Λ. Αλεξάνδρας 173 ,Τ.Κ. 115 22 Αθήνα
Fax: 210 6476462
Τηλ. : 210-6476464, 210-6476000
e-mail: ccu@ath.forthnet.gr

Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Θεσσαλονίκης                                              
Μοναστηρίου 241, Τ.Κ. 546 28 Θεσσαλονίκη
Fax: 2310 559929
Τηλ.: 2310 388370-5, 2310-388000
e-mail: info@cybercrime.gr

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Τηλ. 1520

Ακόμα δείτε:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου